Min Lions

Medlemsnytt

Forsiden > Medlemssenter > Medlemsnytt > LCI FORWARD - strategisk plan 2017-2021
LCI FORWARD - strategisk plan 2017-2021

LCI FORWARD - strategisk plan 2017-2021

Finn ut hvordan Lions planlegger å møte sitt andre århundre med hjelpearbeid gjennom "LCI Forward". 

Vi har arvet så mye fra så mange som har bidratt før oss. Som Lions har vi æren av å fortsette tradisjonene, men vi har også et ansvar for å bygge videre på disse.

The Long Range Planning Committee ble etablert for å kartlegge en kurs for fremtiden for Lions. Med innspill fra Lions over hele verden, har komiteen utviklet en strategisk plan kalt LCI Forward som gir en ny visjon for Lions og en ny vei fremover.

Les strategiplanen på norsk (PDF):  LCI Forward, norsk versjon

Se film om LCI Forward (engelsk):

VI UTVIKLER HJELPEARBEIDET

Ideene til Melvin Jones er fortsatt like aktuelle etter 100 år, mens verden anno 1917 stort sett er ugjenkjennelig i dag.

Hest og kjerre kjørte dengang fortsatt rundt i gatene, radio og papir sørget for massekommunikasjon og sosiale forbindelser ble etablert ansikt til ansikt i lokalsamfunnene. Nå er førerløse biler rett rundt hjørnet, internett har skapt et globalt nettverk for informasjonsdeling og folk over hele verden kobles gjennom sosiale medier og mobil teknologi. Den industrielle tidsalder må vike for den digitale tidsalder, og det endrer måten folk bidrar på for å hjelpe andre.

Folk gir på nye måter. 10000 tekstmeldinger med donasjoner ble sendt hvert sekund i kjølvannet av det ødeleggende jordskjelvet på Haiti. 80 prosent av verden vil ha en smarttelefon i 2020 og vi bruker sosiale medier som Facebook – som har 1,7 milliarder unike besøkende hver måned.

Folk er frivillige på nye måter. Episodisk frivillighet, og periodisk i stedet for fast medlemskap, er nå den vanligste måten folk bidrar på som frivillige på verdensbasis. Vi endrer livsstil og enkeltsaker er viktigere enn organisasjoner. Men frivillige er mer nødvendige nå enn noensinne.

Teknologien har ikke bare forandret måten folk bidrar på, det har også gitt oss et klarere bilde av våre globale behov. Teknologien tar oss inn i verdens lokalsamfunn gjennom mobiltelefon, bilder, video og sosiale medier, og viser oss ansiktene til menn, kvinner og barn som sliter. Og deres kamp er en bønn til verden og Lions – om å reagere.

VI DEFINERER VÅRT ANDRE ÅRHUNDRE

Så hvordan tilpasser Lions seg for å møte et stadig skiftende globale landskap? Hvordan kan vi møte de økende behovene i våre lokalsamfunn og verden? Hvordan vi vil at verden skal se oss, og hvordan ser vi på oss selv?

Som Lions har vi bidratt som ingen andre i 100 år. For å hedre dette århundre med hjelpearbeid, visste vi at måtte ha større drømmer en noen gang. Og for å møte de økende behovene til en verden i endring, visste vi at vi måtte sette et ambisiøst mål for fremtiden.

Forestill deg hvordan verden ville se ut hvis Lions doblet våre humanitære resultater. Eller tredoblet det. Tenk hvor mange millioner flere som kan unngå å bli blinde og løftet ut av fattigdom. Tenk hvor mange flere barn som kan vokse opp uten sykdom eller gis anledning til å lære, smile, håpe og trives.

MEN LIONS VIL IKKE BARE TENKE DET. VI VIL OPPNÅ DET.

Det er derfor vi har satt et mål om å forbedre livene til mer enn 200 millioner mennesker per år innen 2021 – en tredobling av våre humanitære resultater gjennom utvidede programmer og aktiviteter. Det krever strategisk planlegging. Det krever samarbeid på alle nivåer i Lions. Og det vil kreve innovasjon for å møte utfordringene fremover.

Etter å ha tilbrakt de siste to årene med å samle innspill fra tusenvis av Lions rundt om i verden, har vårt internasjonale styre utviklet en ny strategisk plan for å hjelpe oss med å oppnå det ambisiøse målet om å tjene 200 millioner mennesker per år. Vi er stolte av å presentere den nye LCI Forward strategisk plan.

VI PRESENTERER LCI FORWARD

LCI Forward ble utviklet som et veikart for Lions for å planlegge, gjennomføre og oppnå vår visjon for fremtiden. Det inkluderer strategier for å utvide våre humanitære tjenester for å møte de økende behovene i verden. Den er designet for å forbedre driften, bruke ny teknologi og skape medlemsopplevelser uten sidestykke. Det vil styrke Lions som merkevare, produsere nye produkter og innovasjon, og forene flere mennesker i tjeneste.

LCI Forward omfatter fire fokusområder som vil lede vår handlingsplan for de neste fem år:

• Øke våre hjelpeaktiviteters resultater og fokus

• Endre omdømme og forbedre synlighet

• Styrke klubb, distrikt og organisatorisk fortreffelighet

• Forbedre medlemskapsverdi og nå nye markeder

VI VIL STYRKE HJELPEARBEIDET

Vårt humanitære arbeid kan utvikle seg, og vår påvirkning kan øke. Lions vil fortsette å møte lokale behov slik de alltid har gjort, men det oppstår stadig nye som gjør at vi må endre oss. Vi vil fortsette vår tradisjon med å hjelpe andre, og bygge videre på det for å nå vårt mål om å tjene 200 millioner mennesker i året innen 2021.

Hvordan vi skal få det til
Vi vil lansere en oppdatert global hjelpeplattform under 2017 Centennial Convention i Chicago. Lions vil fortsette å jobbe for synsaken og hjelpe lokalsamfunn, men vi vil tilby nye måter å jobbe på, gode hjelpeprogrammer som kan gjennomføres over hele verden og verktøy for spore og måle hvordan vi påvirker lokalsamfunn og jorden rundt.

forward_roper1

VI VIL ENDRE OMDØMMET OG FÅ BEDRE SYNLIGHET

Mange gjenkjenner Lions sin logo, men ikke vårt arbeid. Verden trenger å vite hvem vi er, hva vi gjør og hvordan de kan hjelpe menneskeheten med oss. PR, global reklame og forbedret kommunikasjon gir nye måter å dele våre historier på. Vårt mål er å bli den mest kjente merkevaren for frivillig arbeid rundt om i verden, slik at bevisste menn og kvinner vil bli med oss for å løse store humanitære utfordringer.

Hvordan vi skal få det til

Vi ruller ut en global strategisk markedsføringsplan som er kulturelt relevant og målgruppefokusert. Vi bygger en digital markedsføringsplattform for å nå nye markeder slik at samfunnsbevisste mennesker kommer til klubbene. Vi vil levere nye teknologier som mobilapper for å gi Lions mer on-the-go verktøy for å hjelpe, registrere og koble. Teknologi fremmer innovasjon som igjen vil utvikle Lions inn i fremtiden.

VI VIL STYRKE KLUBB, DISTRIKT OG ORGANISATORISK KVALITET

Vi er forpliktet til å styrke medlemmer og ledere rundt om i verden. Dette krever nye ressurser, forbedret teknologi og bedre støtte. Det krever modig lederskap for å komme dit. Det betyr at vi er nødt til å arbeide i fellesskap og strategisk på hvert nivå av Lions for å sikre at vi forblir verdensledende innen humanitært hjelpearbeid.

Hvordan vi skal få det til

Vi vil styrke klubber og distrikter over hele verden gjennom et kvalitetsforbedringsprogram. Vi vil gjøre dette ved å effektivisere driften på alle nivåer i Lions, ved å gjøre det lettere å bli medlem og starte en klubb, og ved å bruke teknologi for å øke global tilgang til opplæringsmuligheter.

VI VIL FORBEDRE MEDLEMSKAPSVERDI OG NÅ NYE MARKEDER

For å nå vårt mål om å tjene 200 millioner mennesker i året, trenger vi nye medlemmer med på laget. Ved å fokusere på verdien av å være medlem og styrke medlemsopplevelser, kan vi nå nye markeder og engasjere en ny generasjon av frivillige. I tillegg til at yngre medlemmer blir med oss, må vi også erkjenne at måten folk frivillige på er i endring.

Hvordan vi skal få det til

Ved å utvikle nye produkter vil flere folk engasjere seg i frivillig arbeid gjennom LCI. Vi skaper nye modeller for å tiltrekke de episodiske frivillige, og vi skaper komplementære produkter og partnerskap med bedrifter som ønsker å utvide programmer for samfunnsansvar.

VI SER FREM TIL VÅRT NESTE «CENTURY OF SERVICE»

Gjennom vårt første århundre har Lions alltid omfavnet utfordringer. Ved å sette et nytt mål om å tjene 200 millioner mennesker årlig, vil Lions ligge i forkant av global humanitær frivillighet. Vi vil være en del av samtalene og løsningene for de store utfordringene mot menneskeheten. Og vi vil bokstavelig talt forandre verden.La oss se tilbake og feire våre prestasjoner gjennom vår 100-års feiring. Men, la oss også se frem mot hva vi kan få til i vårt neste århundre med hjelpearbeid.

FORDI 100 ÅR ER BARE BEGYNNELSEN.

forward_strategihjul

TIL TJENESTE I EN VERDEN I ENDRING

Hvorfor Lions er viktigere enn noensinne.

forward_roper2

I 100 år har Lions hjulpet andre. Vi bevarer den fantastiske gaven – synet – og hjelper familier som sliter med å sette mat på bordet. Vi gir livreddende vaksiner til barn, og gjenoppbygger samfunn herjet av katastrofe. Vi bringer hjelp til de mest sårbare og håp til dem som sliter. Vi bryr oss. Vi betyr noe. Vi er til tjeneste.

Å hjelpe andre er fundamentet vårt. Det er grunnen til at vi blir medlemmer i Lions, og hvorfor vi er det fortsatt. År etter år, i land etter land, har vi fått økt global innflytelse, vi redder liv og hjelper flere millioner over hele verden. Og verden trenger oss nå mer enn noensinne.

Det er derfor vi har satt et mål om å tjene 200 millioner mennesker i året innen 2021 – en tredobling våre nåværende humanitære resultater.

For å utvikle et nytt globalt rammeverk for hjelpearbeid, har vi sett på vår historie og årsakene vi har støttet. Lions og Leos over hele verden har identifisert det viktigste for dem og deres lokalsamfunn. Vi har identifisert presserende globale humanitære behov og hvordan Lions kan avhjelpe dem.

Etter denne omfattende, globale vurdering, fikk vi bekreftet behovet for å fortsette å støtte vår lange tradisjon for å bevare synet og hjelpe synshemmede, bekjempe sult og beskytte vårt miljø. Men vi oppdaget nye behov som også krever hjelp fra Lions og Leos.

NYE GLOBALE UTFORDRINGER

Diabetes er en av de største globale helseutfordringer i det 21. århundre. Én av 11 voksne har diabetes, som kan føre til nyresykdom, svangerskapskomplikasjoner, nerveskader og andre store helsemessige komplikasjoner, inkludert synsproblemer og -tap. Det er den åttende største dødsårsaken i verden, noe som resulterte i mer enn 5 millioner dødsfall i 2015. Og tallet er ventet å stige betydelig i 2030 uten økt bevissthet, nye undervisningstiltak og utvidet screening og behandlingsprogrammer rundt om i verden.

Utsiktene for barnekreft er like dystre. Kreft er den nest største årsaken til død hos barn. På verdensbasis blir et barn diagnostisert med kreft hvert andre minutt, men mer enn 60 prosent av verdens barn har liten eller ingen tilgang til effektiv behandling. I utviklingsland har barrierer på alle nivåer i kreftomsorgen ført til kun 10 prosent overlevelse i enkelte land. Og barn som overlever kreft har ofte store skader på organfunksjon, fysisk utvikling og deres evne til å lære.

EN NY VISJON FOR FREMTIDEN

For å sikre at Lions er klare for å møte behovene i en verden i endring, vil vi formelt lansere vårt nye globale humanitære rammeverk i 2017. Det vil bringe Lions sammen for å takle globale humanitære utfordringer:

• Visjon - Vi vil fortsette med øyehelse-prosjekter og hjelpe blinde og synshemmede.

• Diabetes - Vi vil bidra med forebygging og kontroll av denne globale epidemien, og hjelpe dem som er rammet av sykdommen.

• Sult - Vi vil arbeide for å hindre sult og lindre fattigdom slik at ingen barn går sultne til sengs.

• Miljø - Vi vil beskytte vårt miljø for å gjøre våre samfunn og verden til et bedre sted for alle.

• Barnekreft - Vi vil utvide tilgangen til livreddende behandling og bistå de barna som trenger oss.

Vi vil fortsette vår lange tradisjon med å støtte barn, og bygge videre på det ved å utvikle nye måter å engasjere ungdom som frivillige og ledere i disse fem områdene for hjelpearbeid.

Hvert av områdene i rammeverket er viktige for å dekke lokale og globale behov. Diabetes introduseres som et nytt globalt fokus på Convention i Chicago 2017. På Convention 2018 i Las Vegas, vil vi lansere en full service-plattform for diabetes, inkludert nye programmer, partnerskap og donasjonsmuligheter til LCIF.

Lions Clubs International Foundation vil være der for å bidra til vårt arbeid og samkjøre innsatsen til Lions for å skape store, varige endringer der det trengs mest.

Det nye globale rammeverket gir Lions og Leos nye muligheter til å hjelpe, nye måter å forene våre medlemmer og andre serviceinnstilte mennesker rundt om i verden, og sikre at vi møter utfordringene i vårt neste århundre.

OG AKKURAT SOM I DE FØRSTE 100 ÅR - VERDEN ER AVHENGIG AV OSS.

VI SÅR ET FRØ FOR VEKST

Vi sikrer suksess ved å omfavne dagens globale frivillighet.

Det hele startet i det små, for lenge, lenge siden. Fra en enkelt idé plantet av Melvin Jones for et et århundre siden, i byen Chicago, til vårt voksende globale nettverk av 46.000 klubber og 1,4 millioner menn og kvinner, i mer enn 200 land og geografiske områder rundt om i verden, har Lions gjort det få andre har de siste 100 år – vi har holdt det gående.

VI KAN IKKE TA PRESTASJONER FOR GITT

Lions er fortsatt her i dag, fordi det vi gjør betyr så mye for så mange. Vi har gjort store fremskritt som Lions, men det er mye mer vi kan oppnå, og så mange flere liv vi kan endre. Så hvor skal vi begynne? Jo, ved å respondere på de globale endringene som Lions og alle serviceorganisasjonene står ovenfor i dag.

VI TILPASSER OSS ET FRIVILLIG LANDSKAP I ENDRING

Og det er i endring på fundamentale måter. Folk i dag har flere valg hvis de ønsker å gi tilbake til sine lokalsamfunn. Millennials og Generasjon X har ulike holdninger til frivillighet enn generasjonene før dem. Deres travle livsstil betyr at det er mindre tid for alt, inkludert frivillig arbeid. Og globalisering endrer demografien i lokalsamfunn rundt om i verden, og bringer sammen mennesker i alle aldre, kjønn, raser og religioner.

Og vi må sørge for at det er et sted for alle i Lions.

For å sikre at vi er posisjonert for langsiktig vekst og suksess, vil vi fokusere på sentrale problemstillinger som driver global endring i frivillighet.

  • Episodisk frivillighet. Folk som bidrar til ad-hoc prosjekter og i perioder i stedet for langvarige medlemskap – dette er nå den vanligste formen for frivillighet rundt om i verden. Det betyr at vi må gi større fleksibilitet for å få frivillige engasjert og holde dem motivert til å hjelpe.
  • Enkeltsaker versus organisasjoner. Gjennom 1970-tallet var det vanlig at folk sluttet seg til en organisasjon og ble langtidsmedlemmer. Men det har forandret seg. Flere og flere mennesker ønsker å støtte en bestemt sak heller enn en paraplyorganisasjon.
  • Kraften i teknologiske endringer.  Den største trenden som raskt endrer frivilligheten er nye teknologier. Folk kan nå finne frivillige muligheter på smarttelefoner, de kan støtte en sak på nettet og samle inn penger og få oppmerksomhet virtuelt.  Teknologi må spille en nøkkelrolle i å koble mennesker gjennom aktiviteter.

VI SVARER GJENNOM LCI FORWARD

Å kunne respondere på globale endringer krever en visjon. Det krever evne til å se det store bildet, for å forutse endringer og tilpasse seg dem. Det krever en strategisk plan som LCI Forward.LCI Forward introduserer markedsføringsstrategier og bygge nye hjelpemodeller som vil appellere til nye markeder og nye generasjoner av serviceinnstilte personer.

Noen av de viktigste strategiene er:

• Å opprette en ny hjelpemodell for å utfylle dagens klubbmodell, med fokus på episodisk frivillighet og hvordan folk bidrar i dag.

• Å ekspandere globalt i strategiske områder som tilbyr muligheter for å vokse og hjelpe flere mennesker som trenger oss.

• Utvikle og fremme spesielle klubber som f.eks fokuserer på en sosial sak, et yrke, kultur eller sportslige aktiviteter for å gi folk nye måter å skape nettverk og hjelpe.

• Fremme partnerskap med bedrifter for å engasjere ansatte og Lions i tiltak for samfunnsansvar som gagner våre lokalsamfunn.

Vi vet den eneste måten vi kan vokse på, er å tilpasse oss. Og den eneste retningen å gå, er fremover.

forward_roper5

LEDELSE SKAPER KVALITET

Noen sier at man blir født som ledere. Andre sier lederne blir utviklet. Men den røde tråd som definerer alle store ledere, er higen etter å gjøre det bra.

Høy kvalitet er ikke et mål, det er en reise. Det kreves et nådeløst fokus for å oppnå kvalitet. Det kreves en total forpliktelse til forbedring for å opprettholde det. Det kreves at vi endrer, lytter og tilpasser oss, både for å reflektere våre medlemmers forventninger og en verden i endring. Når vi gjør disse tingene, kan vi oppnå noe utrolig som berører alle som er en del av det. Dette er visjonen for Lions.

En god organisasjon må ha et lidenskapelig fokus på kvalitet på alle nivåer. Disse føringene kan hjelpe oss med å oppnå det:

• Klubber skal trives ved å være fleksible, innbydende, service-fokuserte og villige til å vokse.

• Distrikter og multippeldistrikter skal veilede ved å pleie klubber og samarbeide med hverandre.

• Det internasjonale styret skal drive vår forening frem ved å skape innovative strategier og bygge en kultur for å lykkes.

• Virksomheten skal støtte alle nivåer av Lions gjennom gode og effektive rutiner for å bedre betjene våre medlemmer, slik at de bedre kan tjene sine lokalsamfunn.

VI VISER VEI TIL DYKTIGHET

En prosess for å oppnå høy kvalitet starter med ledelsen på alle nivåer i Lions, og hver og en har en viktig rolle å spille.

  • Organisasjonen. Vi må kontinuerlig vurdere intern drift for å sikre at vi er innovative, effektive og svarer på våre medlemmers behov. Derfor har vi lansert «Finans Forward», et program utviklet for å fremme effektivitet i viktige prosesser. Vi flytter klubb-etablering til nettet, forenkler våre utmerkelsesprogrammer, styrker vårt medlemssenter, forenkler utgifts-rapportering, videreutdanner ansatte og effektiviserer oversettingstjenester.
  • Distrikter. Distriktsledere gir råd og inspirerer klubbene i prosesser for vekst og suksess. For å forberede distriktslederne for disse viktige rollene, vil vi gi utvidet opplæring. Dette betyr blant annet flere online opplæringsverktøy. Flere distriktsledere vil også spille en sentral rolle i å skape regionalt innhold og kulturelt relevante programmer for Lions og de som ønsker å tjene.
  • Klubber. Frivilligheten er i endring, så klubbens ledere må være villige til å tilpasse seg. Klubber bør være fleksible, åpne for forandring, villige til å lytte og klare til å omfavne nye behov hos dagens frivillige. Vi vil tilby nye ressurser levert på nye måter for å gi klubbene verktøy for å bedre organisere, støtte og tjene sine medlemmer.

ENDRING STARTER INNENFRA

Det kreves gode ledere for å oppnå storhet. Fokus på å forbedre vår organisasjon fra innsiden vil gjøre vår organisasjon, våre distrikter og våre klubber sterkere, og det vil hjelpe oss å lage medlemsopplevelser i verdensklasse. Det vil bidra til at medlemmene velger å bli i Lions, år etter år. Hvis vi styrker alle ledere, vil kvalitet være både en visjon og fremtiden for Lions.

MELVIN JONES HADDE RETT

Vi gjenskaper en gammel formel for suksess med en ny digital vri.

Melvin Jones var en visjonær leder som forandret verden, men selv vår grunnlegger kunne ikke ha forestilt seg hvor fundamentalt teknologien har endret verden i dag. Så hvordan sørger vi for at lions’ tradisjoner – dette med fellesskap, å hjelpe andre, samhørighet, lokal påvirkning og relasjonsbygging – ikke går seg vill i det store skiftet til en global digital verden?

Svaret ligger hos vår grunnlegger. I 1917 la Melvin Jones grunnlaget for verdens største serviceorganisasjon ved å ytre disse ordene til en gruppe av forretningsklubber i Chicago: "Hva om disse mennene," spurte Jones, "som er vellykkede på grunn av sin iver, intelligens og ambisjoner, kunne bruke sine talenter til å bedre sine lokalsamfunn? Du kommer ikke veldig langt før du begynner å gjøre noe for noen andre."

Melvin Jones visste mye om service. Men han visste også noe om mennesker. Han bygde sterke relasjoner. Han inspirerte viktige samfunnsborgere til å engasjere seg og rekruttere Lions over hele verden. Men det viktigste, han brukte sin menneskekunnskap – om hva folk trenger og ønsker – til å koble mennesker rundt om i verden med lignende idealer, og slik startet den globale servicebevegelsen vi har i dag.

Og koble mennesker i dag er enklere enn noensinne. Det er 4,8 milliarder mobile enheter og digitale kommunikasjonskanaler når frem til de mest fjerntliggende områder av planeten. For hvert seksti sekund er det mer enn 2,4 millioner Google-søk, 700.000 innlogginger på Facebook og 2,78 millioner YouTube-video visninger.

TEKNOLOGIEN VIL STYRKE FREMTIDENS FRIVILLIGHET

forward_roper4

Vi har en enorm mulighet til å utnytte disse digitale teknologiene for å inspirere nye generasjoner av Lions og hjelpe våre nåværende medlemmer å nå nye høyder. Så hvordan skal vi gjøre det? Vi integrerer tradisjonene fra Melvin Jones til LCI Forward – tenk på det som Melvin Jones 2.0.

Her er hva du kan forvente:

Digital markedsføringsplattform. Vi bygger en best-i-klassen digital markedsføringsplattform som vil hjelpe oss å forstå interessene til våre medlemmer, og de som ennå ikke har oppdaget Lions. Det vil spille en nøkkelrolle i vår reklame og PR-strategier, utvide vår rekkevidde, forsterke vårt budskap og skape nye måter å få kontakt med folk som ønsker å tjene.

Lions mobil-app. Vi utvikler mobile applikasjoner og medlemsprogrammer for å gi Lions nye måter å tjene, koble sammen og dele deres tjenester on-the-go. Teknologien vil styrke vår globale servicebevegelse og forsterke våre resultater ved å gjøre servicemuligheter tilgjengelig for flere mennesker på flere steder rundt om i verden.

MyLCI 2.0. Det internasjonale medlemsregisteret MyLCI er under ombygging for å gjøre det enklere og mer verdifullt for Lions, og nye funksjoner er allerede tilgjengelig. Club charter applikasjoner kan nå bli behandlet gjennom MyLCI, og et nytt Message Center muliggjør kommunikasjon mellom klubber og Lionsledere. Vi gjør MyLCI tilgjengelig for alle Leos og Lions, ikke bare offiserer. Følg med, snart får flere tilgang med gode verktøy.

Digital LION Magazine. Hver internasjonale utgave av LION vil ha et digitalt magasin innen januar 2018. Det gir leserne en god mobil magasinopplevelse, en ny måte å dele våre historier på sosiale medier ved å trykke på en knapp, og et flott verktøy for å vise nye medlemmer at Lions er innovative og rustet for å lykkes i den digitale tidsalderen.

Hvis Melvin Jones var med oss i dag, ville han si hva han sa i 1917, med en ny vri på hans ord til inspirasjon: "Hva om disse menneskene," spurte Melvin, "som er så vellykket på grunn av sin iver, intelligens og ambisjoner, kunne bruke sine talenter til å forbedre sine lokalsamfunn, uansett hvor de bor og når de hadde tid? Du kommer ikke veldig langt før du begynner å gjøre noe for noen andre. La oss møtes online og begynne nå."

OG DET ER AKKURAT DET VI BER OM I DAG – FOR Å INSPIRERE NESTE GENERASJON AV LIONS.